• Hoorzorg
  • Nieuws
  • Lidmaatschap
  • Over ons
  • Downloads

Nieuws

17
feb

Ouderdom komt met gebreken, maar doen we er ook wat aan? | De Audiciens 1-2025

Eind vorig jaar kwam het RIVM rapport 'Kiezen voor een gezonde toekomst' uit. Alhoewel de uitkomsten weinig nieuws bevatte, doen de grafieken je toch weer even schrikken. De vergrijzing is en blijft de belangrijkste maatschappelijk ontwikkeling. Neem daarbij h ...

13
dec

Een wet voor toegankelijkheid zou overbodig moeten zijn | Hoordetail 4-2024

De optie om audiodescriptie in te schakelen op televisie en de inzet van gebarentolken zoals Irma bij persconferenties, tonen vooruitgang in toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Nederland liep echter achter op andere landen, ondanks de groeiende gro ...

02
dec

Hoorbranche vraagt aandacht voor horen tijdens de feestdagen

Eén op de tien Nederlanders, 1.8 miljoen, ervaart een bepaalde mate van gehoorverlies*. Met de feestdagen voor de deur - een periode van warmte, samenzijn en waardevolle gesprekken met familie en vrienden - kan gehoorverlies ongemerkt een barrière vormen, die ...

26
nov

Dansen op de vulkaan | Earline 4-2024

Rond het Amsterdam Dance Event zag ik in verschillende kranten weer meer aandacht voor gehoorbescherming dan vorige jaren. En dat is maar goed ook. Heel langzaam wordt het logischer als bezoeker oordoppen mee te nemen. De aandacht en de bewustwording groeien. ...

18
nov

Wat wil je worden als je later groot bent... Geluidmaker! | De Audiciens 3-2024

“De afgelopen maanden is hard gewerkt aan de arbeidsmarktcampagne ’Maak Geluid’ (www.maakgeluid.nl) en wat mooi om te zien hoe enthousiast deze is ontvangen door allerlei partijen in de hoorzorg. Misschien vooral ook doordat het een breed gedragen initiatief i ...

10
okt

ADE en I Love My Ears campagne gestart voor het dragen van gehoorbescherming

I Love My Ears en Amsterdam Dance Event hebben de handen ineen geslagen om bezoekers van ADE bewust te maken van gehoorbescherming. Tijdens ADE, het grootste dancefestival ter wereld, stromen verdeeld over vijf dagen en nachten bijna een half miljoen bezoekers ...

07
okt

Innovatie is meer dan alleen productinnovatie, het transformeert het werk van audiciens - Hoordetail 3-2024

Innovatie draait om meer dan alleen productontwikkeling; het transformeert het werk van audiciens, maakt het aantrekkelijker en stelt hen in staat om een steeds grotere klantengroep te bedienen.

25
sep

Werk samen om beroep audicien aantrekkelijker te maken | Earline 3-2024

Een groeiende groep mensen met gehoorverlies die onze hulp hard nodig heeft en de dubbele vergrijzing die op ons af komt; dat betekent meer cliënten, maar ook arbeidsmarkttekorten die de audiologie treffen. Hoe werken we samen aan de aantrekkelijkheid van het ...

24
sep

Start arbeidsmarktcampagne: Hoorbranche maakt geluid voor tekort aan audiciens

Vandaag is de arbeidsmarktcampagne ‘Maak Geluid’ van start gegaan. Het doel van deze campagne is om de bekendheid van het beroep audicien te vergroten, het imago te verbeteren en zo samen te werken aan de instroom van voldoende nieuwe audiciens om hoorzorg ber ...

22
jul

Linksom of rechtsom… het vraagstuk blijft hetzelfde - De Audiciens 2 - 2024

In Den Haag zijn vier onderhandelaars drukdoende om vanuit een hoofdlijnenakkoord tot een nieuwe ministersploeg te komen. Niet alleen die vier onderhandelaars, maar ook de media en diverse spindokters zijn bezig met de poppetjes en het framen van diverse onde ...

  • volgende
  • vorige
Logo Specsavers
Logo Platform Ongebonden Bedrijven
Logo Hans Anders
Lees meer Lees meer over onze visie

Wilt u meer weten over onze visie op hoorzorg?

NVAB
Postbus 4076
5004 JB Tilburg
+31 (0) 13 59 44 768
info@nvab.nl

Navigatie
  • Hoorzorg
  • Nieuws
  • Lidmaatschap
  • Over ons
  • Downloads
© 2000 - 2025 | Nederlandse Vereniging van Audicienbedrijven