• Hoorzorg
  • Nieuws
  • Lidmaatschap
  • Over ons
  • Downloads

Nieuws

26
nov

Dansen op de vulkaan | Earline 4-2024

Rond het Amsterdam Dance Event zag ik in verschillende kranten weer meer aandacht voor gehoorbescherming dan vorige jaren. En dat is maar goed ook. Heel langzaam wordt het logischer als bezoeker oordoppen mee te nemen. De aandacht en de bewustwording groeien. ...

18
nov

Wat wil je worden als je later groot bent... Geluidmaker! | De Audiciens 3-2024

“De afgelopen maanden is hard gewerkt aan de arbeidsmarktcampagne ’Maak Geluid’ (www.maakgeluid.nl) en wat mooi om te zien hoe enthousiast deze is ontvangen door allerlei partijen in de hoorzorg. Misschien vooral ook doordat het een breed gedragen initiatief i ...

10
okt

ADE en I Love My Ears campagne gestart voor het dragen van gehoorbescherming

I Love My Ears en Amsterdam Dance Event hebben de handen ineen geslagen om bezoekers van ADE bewust te maken van gehoorbescherming. Tijdens ADE, het grootste dancefestival ter wereld, stromen verdeeld over vijf dagen en nachten bijna een half miljoen bezoekers ...

07
okt

Innovatie is meer dan alleen productinnovatie, het transformeert het werk van audiciens - Hoordetail 3-2024

Innovatie draait om meer dan alleen productontwikkeling; het transformeert het werk van audiciens, maakt het aantrekkelijker en stelt hen in staat om een steeds grotere klantengroep te bedienen.

25
sep

Werk samen om beroep audicien aantrekkelijker te maken | Earline 3-2024

Een groeiende groep mensen met gehoorverlies die onze hulp hard nodig heeft en de dubbele vergrijzing die op ons af komt; dat betekent meer cliënten, maar ook arbeidsmarkttekorten die de audiologie treffen. Hoe werken we samen aan de aantrekkelijkheid van het ...

24
sep

Start arbeidsmarktcampagne: Hoorbranche maakt geluid voor tekort aan audiciens

Vandaag is de arbeidsmarktcampagne ‘Maak Geluid’ van start gegaan. Het doel van deze campagne is om de bekendheid van het beroep audicien te vergroten, het imago te verbeteren en zo samen te werken aan de instroom van voldoende nieuwe audiciens om hoorzorg ber ...

22
jul

Linksom of rechtsom… het vraagstuk blijft hetzelfde - De Audiciens 2 - 2024

In Den Haag zijn vier onderhandelaars drukdoende om vanuit een hoofdlijnenakkoord tot een nieuwe ministersploeg te komen. Niet alleen die vier onderhandelaars, maar ook de media en diverse spindokters zijn bezig met de poppetjes en het framen van diverse onde ...

05
jul

In gesprek over hoe hoort het op de werkvloer | Eardigital 2-2024

Lawaai op de werkvloer: pratende en bellende collega’s, geroezemoes in de gangen, printers, collega’s op hakken, apparatuur die geluid produceert. Iedereen hoort het en voor sommigen is het hinderlijk. Omgaan met hinderlijk geluid vraag om een gedragsveranderi ...

03
jul

Hoe hoort het op de werkvloer? 52% ervaart hinderlijk geluid

Op woensdag 5 juni zijn de tussentijdse resultaten van het project gefinancierd door Instituut Gak: Hoe hoort het op de werkvloer gepresenteerd. De eerste resultaten laten zien dat 52% van de werknemers van deelnemende organisaties hinderlijk geluid op de werk ...

04
jun

Er zijn teveel werkplekken waar schadelijk lawaai onvoldoende in beeld is - Hoordetail 2-2024

In februari kwam Pointer met een uitzending waarin getoond werd dat schadelijk werklawaai een enorme impact heeft op het functioneren van werkenden. Niet alleen in sectoren als bouw en metaal, waar men met allerlei beschermingsmiddelen hoopt de consequenties t ...

  • volgende
  • vorige
Logo Hans Anders Logo Specsavers
Lees meer Lees meer over onze visie

Wilt u meer weten over onze visie op hoorzorg?

NVAB
Postbus 4076
5004 JB Tilburg
+31 (0) 13 59 44 768
info@nvab.nl

Navigatie
  • Hoorzorg
  • Nieuws
  • Lidmaatschap
  • Over ons
  • Downloads
© 2000 - 2025 | Nederlandse Vereniging van Audicienbedrijven